Clienți  »   Întrebări frecvente

Întrebări frecvente

Publicat la data: 2013-03-12
 

Cât costă 1 metru cub de apă?

Pentru 1 mc de apă plătiți la Aquatim 3,80 lei. Pentru serviciul de canalizare plătiţi 3,79 lei/mc. Tarifele sunt aceleaşi în toate localităţile din aria de operare și includ TVA. Clic AICI pentru detalii tarife.

Cum plătesc factura de apă?

În numerar, cu cardul sau prin transfer bancar, la punctele noastre de plată:

  • CASIERIILE Aquatim din Timişoara, Buziaș, Deta, Făget, Jimbolia și Sânnicolau Mare - clic pe „casierii” pentru adrese și program.
  • BĂNCI partenere, plata la bancomate și ghișee
  • www.aquatim.ro, din „Contul meu”
  • COMERCIANȚI PayPoint
  • Poșta Română, la ghișee și factorii poștali
  • Westaco Express (stațiile OMV)
  • Centrele de plăți un-doi Mobile Distribution.

Vedeți mai multe detalii aici

De ce nu am apă?

Alimentarea cu apă a unei sau mai multor clădiri poate fi întreruptă:

  • de compania de apă, pentru lucrări planificate sau incidente neprevăzute la rețeaua publică de distribuție;
  • pentru lucrări la instalația interioară (este cazul clădirilor cu mai multe apartamente, iar administratorul este responsabil de informarea locatarilor);
  • de către compania de termoficare, pentru lucrări la punctele termice (caz particular - în Timișoara blocurile cu mai mult de P+4 nivele sunt alimentate cu apă rece de Coltern, prin hidrofoare);
  • ca urmarea a întreruperilor (neprevăzute) în alimentarea cu energie electrică, ce afectează funcționarea pompelor care distribuie apă în rețelele publice.

Puteți verifica străzile/localitățile din programul de lucrări Aquatim pe www.aquatim.ro, https://www.facebook.com/aquatim.sa și la 0356914, program 24/7, de la operatorii call center/dispecerul de serviciu sau din mesajul înregistrat al programului zilnic de intervenții.

Doresc să fiu anunțat când nu am apă 

La rețelele de apă se lucrează continuu, pentru înlocuirea unor tronsoane, extinderea rețelei, sau repararea conductelor sparte. Nu putem anunța fiecare utilizator în parte, chiar dacă lucrarea este una programată din timp. Însă anunțăm întotdeauna PUBLIC întreruperile în furnizarea apei iar în cazul unor avarii majore, care afectează un număr mare de utilizatori mai mult timp, distribuim afișe la intrările blocurilor, anunțăm prin email sau telefonic clienții non-casnici (instituții, firme etc). Lucrăm la implementarea unei aplicații pentru dispozitivele mobile prin care să transmitem automat notificări clienților pentru întreruperi în furnizarea apei. 

Cum anunță acum Aquatim întreruperile în furnizarea apei: 

  • Lucrările programate (cum ar fi modernizări, cuplarea unor noi conducte, spălări ale rețelelor etc) sunt publicate pe site-ul www.aquatim.ro, pagina de Facebook:www.facebook.com/aquatim.sa și în mass-media cu circa 48 de ore în avans.
  • Intervențiile pentru remedierea avariilor nu pot fi programate, acestea au loc în fiecare zi lucrătoare și sunt anunțate în ziua respectivă - la orele 8 și 14 prin publicare pe www.aquatim.ro, www.facebook.com/aquatim.sa și prin mesaj înregistrat la 0356914.  

La numărul 0356914 puteți obține, la orice oră, de la operatorii call center sau dispecerul de serviciu, informații actualizate despre întreruperile de apă datorate lucrărilor Aquatim.

Cum transmit indexul? 

Clienții din Timișoara și localitățile arondate (vedeți aria de operare) pot transmite indexul contorului de apă, în timpul perioadei de autocitire menționate pe factură, la numărul de telefon 0356914, program 24/7, prin mesaje configurate automat sau din aplicația „Contul meu”, de pe www.aquatim.ro.

Clienții de la sucursale pot transmite indexul contorului la sediul sucursalei de care aparțin. Aquatim încurajează transmiterea indexului, acolo unde contorul este ușor accesibil.

Contorul de branșament nu a putut fi citit de la distanță și a fost înlocuit. Ce consum va fi facturat?

În Timișoara, Aquatim a instalat contoare cu citire la distanță, ce permit citirea consumurilor de către operatorii Aquatim, de la o distanță de până la 200 m, fără a fi nevoie de acces pe proprietatea clientului. Transmiterea consumului înregistrat se face cu ajutorul unui modul electronic, prevăzut cu baterie. În eventualitatea, puțin probabilă, a descărcării bateriei, contorul va înregistra în continuare CORECT consumul, însă transmiterea datelor va fi sistată. În astfel de situații, operatorii Aquatim vor înlocui, cât de curând posibil, aparatul, pentru reluarea funcției de citire de la distanță. Pe factura imediat următoare datei de înlocuire a contorului va aparea consumul inregistrat citit de operatorul nostru la momentul inlocuirii, de pe cadranul aparatului.

Cum pot contacta Aquatim?

  • Telefonic, la 0356914, prin serviciul Call Center/Dispecerat, program non-stop. Operatorii Call-Center vă stau la dispoziție de luni până vineri, în intervalul 7-19, pentru sesizări și informații despre avize, încheierea contractelor sau legate de locul de consum. În afara acestui interval și de sărbătorile legale, apelurile către 0356 914 vor fi direcționate către dispecerat, unde pot fi semnalate probleme tehnice referitoare la furnizarea apei și canalizare – defecte, conducte sparte, înfundări, lipsa presiunii, etc.
  • Prin e-mail, pe adresa clienti@aquatim.ro pentru orice chestiune legată de serviciile Aquatim (sesizări, avize, contracte) și de informațiile din fișa de client (facturi, consum etc).
    Adresa aquatim@aquatim.ro este dedicată comunicărilor instituționale, ce nu au legătură cu relațiile cu clienții.
  • La centrul Relații clienți din Timișoara, str. Enric Baader nr. 11, de luni până vineri, între orele 8 și 15.


Cum mă înregistrez pe portalul „Contul meu”?

Puteți accesa portalul dedicat clienților pe prima pagină a site-ului www.aquatim.ro, prin clic pe „Contul meu” (link: https://portal.aquatim.ro/CUSTOMER_PORTAL/welcome.jsp). Pentru înregistrare, aveți nevoie de:

  • o adresă de email validă,
  • codul de client și numărul contractului (informații pe care le găsiți pe factura Aquatim)
  • o parolă stabilită de dumneavoastră.

Pentru mai multe detalii, clic aici.

Nu am primit factura. Cum aflu cât trebuie să plătesc?

Pentru orice informații legate de fișa de client, contactați call center, 035914, program luni-vineri, 7-19. Ca să evitați problemele cu factura, va recomandăm să vă înregistrați pe site-ul nostru, în secțiunea „Contul meu”, pentru a avea acces în orice moment la datele despre facturi, sold, consumuri. Crearea unui cont nu vă obligă să optați pentru plata online. La casieriile Aquatim puteți plăti și fără factură.

Vreau factura în format electronic

Aveți posibilitatea de activare a facturi electronice din „Contul meu”, de pe www.aquatim.ro. Dacă nu sunteți încă înregistrat pe portalul dedicat clienților, vă recomandăm să faceți acest lucru. Link acces: https://portal.aquatim.ro/CUSTOMER_PORTAL/welcome.jsp.  

Este apa de la robinet sigură?

Aquatim monitorizează continuu calitatea apei potabile, începând cu fluxul de tratare şi până la robinetele consumatorilor. Pe fluxul tehnologic sunt reglaţi automat parametrii de proces, cum ar fi turbiditatea, pH-ul şi concentraţia de clor. În laborator se testează zilnic peste 20 de parametri de calitate, înainte de pomparea în reţeaua oraşului. În reţelele de distribuţie se verifică periodic probe de apă potabilă, prelevate din mai multe puncte de control, stabilite de comun acord cu Inspectoratul de Sănătate Publică. În Timișoara, frecvența acestor verificări este săptămânală.

Ce fac dacă apa de la robinet are un miros/gust ciudat sau este colorată?

În cazul în care observați modificări de miros, gust, aspect al apei potabile, vă recomandăm să ne sesizați acest lucru, în cel mai scurt timp, la 0356 914 sau clienti@aquatim.ro, cu indicarea adresei și a datelor de contact. Aquatim va preleva probe de apă și le va analiza, gratuit. 

Apa potabilă, de la rețea, nu trebuie să aibă miros, gust sau culoare. Mirosul/gustul de „clor” se datorează dezinfecției apei și este un semn că apa este sigură.

Unde găsesc informații despre calitatea apei?

Rezultatele programului de monitorizare a calității apei din rețelele de distribuție e publicat pe site-ul nostru, aici

Doresc analiza unei probe de apă 

Puteți solicita analizarea unei probe de apă brută (de foraj) sau potabilă (de la rețea) de către laboratorul Aquatim și emiterea buletinului de analize, contra cost. Detalii despre modul de prelevare, programare și tarife, aici.

Dacă faceți o sesizare scrisă privind calitatea apei (aspect, miros, gust), testarea apei este gratuită, dar nu se va emite un buletin de analiză, ci veți primi un răspuns la sesizare. 

top
RSS Feed AQUATIM articolul in format pdf versiunea pentru imprimanta